Försäljningsvillkor

Betalning
Betalning för varor kan ske på flera sätt. Antingen kontant när du, efter överenskommelse, hämtar varan eller får den överlämnad, eller så kan du förskottsbetala genom att sätta in pengar på vårt bankgiro som har nummer 699-9189. Du kan också välja att få din vara skickad mot postförskott.

Om du hellre vill det, kan du betala via betaltjänsten PayPal. Ett PayPal-konto är helt gratis att ansöka om och inneha. Du ansluter ett konto-/betalkort eller bankkonto till tjänsten, pengarna dras därifrån vid betalningstillfället och överförs till mottagarens konto. Det är både säkert och snabbt och för en köpare helt gratis att använda. Avgiften för tjänsten betalas av säljaren genom en procentsats på den överförda summan. Det kostar oss alltså en liten summa om du använder dig av det här betalningssättet, så om du vill betala via PayPal, måste du betala för alla varor som du köper vid ett och samma tillfälle, samtidigt. Kontakta oss för betalningsadress.

Läs mer om PayPal genom att klicka här. Texten du kommer till finns på svenska.

Priser
Alla priser anges i svenska kronor och inkluderar gällande moms, som för närvarande, i februari 2011, är 25%. Unicorn Design HB innehar F-skattsedel.

Leverans
Du som bor i Stockholm, kan välja att hämta dina varor hos oss eller på en överenskommen plats.

Dina varor levereras annars via Posten som stort brev i ett vadderat kuvert. Portot för ett plagg kostar normalt 48 eller 60 kronor men vi kommer att väga din försändelse för att fastställa den exakta kostnaden.

Säkraste leveranssättet är med rekommenderad försändelse som kostar 65 kronor utöver varans pris + porto. Du får då en avi i brevlådan nästa vardag och kan med den hämta ditt paket/brev på angivet utlämningsställe. Högsta värde för rekommenderad försändelse är 5000 kronor.

Om du så önskar kan vi även skicka din vara mot postförskott, då betalar du till ditt postombud när du hämtar din vara hos dem. Kostnaden blir varans pris + porto + 65 kronor.

Försändelser som inte skickas rekommenderade eller mot postförskott kan vi tyvärr inte ta något ansvar för.

Du väljer själv vilken typ av leverans du önskar och står också för kostnaden för densamma. Vi tar inte ut någon expeditions- eller leveransavgift utan tar endast betalt för den faktiska leveranskostnaden.

Leveranstid
Normalt levereras ditt paket senast inom 5 arbetsdagar, förseningar kan dock förekomma. Om varan du beställt inte finns i lager hos oss, beställer vi hem den från tillverkaren, det tar vanligen högst ett par veckor. Om du behöver varan till ett speciellt datum, är det mycket viktigt att du meddelar oss det när du gör din beställning.

Slutsålda varor
Det kan hända att den vara du önskar beställa för tillfället är slutsåld hos tillverkaren. De här kläderna tillverkas alltid i en begränsad upplaga per modell, färg och storlek.

Ångerrätt/Öppet köp
Enligt Svensk Distanshandels Branschregler (av 2009-07-01) har du som svensk konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att du tagit emot varorna. Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka hela eller en del av en order betalar vi tillbaka det belopp du betalat för de returnerade varorna. Returfrakten betalar du själv. Självklart ska varorna returneras helt oanvända, i sin originalförpackning och med alla etiketter kvar. Vid retur från kund till oss, står kunden för de skador som eventuellt uppstår under transporten.


Reklamationer
Skulle vi leverera fel antal av en vara, fel vara eller en felaktig vara är vi angelägna om att du meddelar oss detta så snart som möjligt, så att vi får möjlighet att rätta till felet. Enklast gör du detta genom att du vidarebefordrar betalningsinformationen du fått via epost tillbaka till oss och då även berättar vad som är fel. Vid retur från kund till oss, står kunden för de skador som eventuellt uppstår under transporten. Du betalar returfrakten till oss och om vi bedömer reklamationen som befogad, får du erättning för returfrakten i efterhand. Om reklamationen är befogad får du ersättning för varan, i första hand genom att vi levererar rätt vara eller byter ut en felaktig vara. I andra hand levererar vi en ny, likadan eller likvärdig, vara och i tredje hand återgår köpet och du får ersättning för det du har lagt ut.

Om en vara/förpackning synbarligen är skadad vid utlämningstillfället, anmodas du anmäla detta till Postens representant.

Vi reserverar oss för text- och bildfel. Eftertryck, kopiering m. m. av text och bilder publicerade på dessa sidor, förbjudes.

 

 
Hem
Tillbaka